Homemade havermoutmuesli

Ook voor kinderen heel lekker in plaats van die eeuwige boterham. Ik heb hier thuis qua kids 1 fan en 1 niet-fan.

Ik heb er tal van variaties op, maar dit is de basis. Normaal gesproken mik ik zomaar wat op gevoel bij elkaar, maar nu toch maar even gewogen.

Supergezond, boordevol vezels, hier komen ze de ochtend wel mee door!

(tot de Plien’s lunch 🙂 )

Wel goed bij drinken! Zorg dat je kind bij het ontbijt een beker leegdrinkt. Zeker als ze niet zulke vezelrijke voeding gewend zijn.

Wat heb je nodig?
* 250 gram havermout (half pak, goedkoopste in het schap, zonder suikers e.d.)
* 5 eetlepels lijnzaad
* 3 handjes amandelen
* 2 eetlepels koek- en speculaaskruiden (of kaneel)
* 1 grote eetlepel kokosolie (ff smelten in pannetje of magnetron), of 2-3 eetlepels rijstolie
* snufje zout
* 3 eetlepels honing
* 4 eetlepels rozijnen (of gedroogde abrikozen in stukjes)

Hoe maak je het?
1. Alles goed mengen in een kom, behalve de rozijnen/abrikozen
2. Op een bakplaat bedekt met bakpapier (bakpapier kun je hergebruiken)
3. Oven 180 C, 35 minuten. Tussendoor keertje omscheppen
4. Even laten afkoelen
5. Rozijnen/ abrikozen toevoegen en in een goed af te sluiten pot doen.

Variatietips
* Walnoten, pecannoten
* Havervlokken ipv deel van havermout
* Gepofte quinoa erdoor. Nauwelijks smaak, wel heel gezond
* Chiazaad, pompoenpitjes, zonnebloempitjes