Wij zijn er ook groot mee geworden..

Ik spreek veel mensen over, hoe kan het ook anders… eten. Het fascineert me mateloos. Ik kan er over blijven praten, lezen en schrijven… Laatst ging het over boterhammen met worst, hagelslag en yogi drink.

“Ach, wij zijn er ook groot mee geworden. Zo erg zal het allemaal niet zijn”.

Klopt. Ik kan me ook herinneren dat ik ging logeren en yogi drink bij het ontbijt kreeg. Thuis was een boterham met snijworst met augurk of boterhamworst met ketchup heel normaal. En leverworst met mayonaise! Echt als ik daar nu aan terugdenk…(ik verwijt mijn ouders niks hoor 😉)

Tuurlijk, groot word je er echt wel van. We zaten vroeger ook zonder gordels achterin de auto. Het insmeren met zonnebrand was een stuk minder dan tegenwoordig. Oordoppen tijdens een concert? En skiën dat deed je zonder helm. Inmiddels weten we wel beter….

Zo is ook de kennis over voeding heel erg veel vergroot. De wetenschap is zoveel verder dan pak hem beet, 25 -30 jaar geleden. Daar moeten we gebruik van maken. Niet meeliften op allerlei voedingshypes die vaak totaal niet op wetenschappelijk onderzoek zijn gebaseerd.

Zo leren we onze kinderen wat een goede basis is. Hoe ze zich kunnen voeden en niet vullen. Zodat ze leren wat gezonde voeding is. Het heet niet voor niets VOEding en geen VULsel…  Puur eten, meer groente, minder vlees daar sta ik voor. En ja hoor dan is er zeker nog ruimte voor een snoepje of een koekje!

3 SIMPELE TRUCS VOOR LEKKER EN MINDER ONGEZOND

Mijn kinderen houden ook echt wel van snoep, chips en ijs. In het weekend hoort een bakje chips voor de tv er echt bij. Ik heb hier wel een paar trucjes voor, die soms echt te simpel voor woorden zijn, maar hé als het ook maar 1 iemand op een idee brengt….

  1. Doe chips in een eigen bakje, dus geen grote schaal op tafel. En kijk ook naar welk bakje. Een smalle beker lijkt veel, maar is het niet. 😉
  2. Maak een snoepbordje in plaats van alleen chips. Beetje chips, wat stukjes komkommer, blokjes mango (diepvries ideaal!), reepjes paprika. Kinderen vinden die variatie in structuur en smaken vaak fijn. Fris, knapperig, zout.
  3. Maak zelf ijs van bevroren rijpe banaan met ander fruit erbij. In een feestelijk glaasje met wat hagelslag erop is het een heel feestelijk toetje, maar een stuk gezonder dan een bak stracciatella ijs of een bak vanillevla.

Zo barst ik van dit soort tips en tricks om gezond eten op een makkelijke manier in je leven toe te passen. Ik houd namelijk ook niet van ingewikkeld. Minimale inspanning, maximaal resultaat.

Wil je hier meer over weten? Wil je dit leren? Ik heb nog een paar gaatjes in mijn agenda voor 1-op-1 coaching. Dit kan online. Op basis van jullie eetpatroon, zie ik meteen makkelijke manieren om gezonde stappen te zetten. Dat kan zijn door een ander product te kiezen of door een gerecht op een gezondere manier te maken. Ik merk vaak dat het dingen zijn die zo ingebakken zijn, dat je je er niet eens meer bewust van bent. Maar ik zie ze vaak meteen.

En nee, dat betekent dus niet dat er niks ongezonds meer mag! Ik richt me op de dingen die wel gezond zijn, lekker en niet ingewikkeld om te maken.

Denk je nu, oh wacht eens even dat kan wel iets voor mij en ons gezin zijn. Mail me dan: ingrid@pliensfoodclub.nl

Ik help je graag. Mocht het zo zijn dat ik na een intake denk dat ik je toch niet kan helpen dan zal ik dat aangeven en kijken of ik iemand anders weet.

Kijkje achter de schermen bij Plien’s?

Niks missen? Op Insta Stories  geef ik dagelijks een kijkje achter de schermen in huize Plien’s. Tips, recepten, lifehacks… ik barst ervan!

plientje_ovenwant

Nieuwsbrief die je wél leest?

Een nieuwsbrief die je wél leest? Yep heb ik! 1 x per week, no spam, houd ik zelf ook niet van. Schrijf je hier in en krijg de Plien’s notenwijzer gratis van mij CADEAU.

Pliens_nieuws

Spanje_ingrid_broodje

Foto📸: privé collectie uit ietwat vergeeld fotoboek… Hier zat ik poepiebruin op vakantie in Torremolinos, Spanje … met ik denk iets van een witte tosti met ketchup of een broodje met zweterige ham…de good old- jaren ’80 😉