Fruit in de kleine pauze

Onze kids zijn gek op fruit. Wel merk ik dat ze naar school uit gemak vaak een appel van de fruitschaal plukken. Variatie is dan wat lastiger, ook omdat ik zelf geen tijd (en zin) heb om in de ochtend allemaal fruit te gaan schillen. Die variatie komt dan ’s avonds na het eten nog wel. Lekker wat mango, ananas en nu weer aardbeien!

Nu is alles anders. Kids krijgen thuis les, maar die structuur hebben ze hard nodig. In huize Plien’s is het dus gewoon ergens rond 10 uur/ half 11 ‘kleine pauze’. Dat betekent even weg van het schoolwerk. Fruit eten. Het ochtendjournaal kijken en hup even buiten spelen.

Ik zet dan voor mezelf een bakje koffie en doe gewoon mee met die fruithap. 🙂

Soms is het heel simpel een appel in 4 stukjes. Maar vaak probeer ik wat fruit te mixen.

  • banaan, mandarijntje en wat druiven
  • een leuke appelbloem met wat kaneel
  • een spiesje doet het ook altijd goed
  • of maak een groot bord (monkey platter) waar ze fruit vanaf mogen eten

Het hoeft niet veel tijd te kosten. Een vrolijk bordje, een andere vorm.

Of gebruik diepvriesfruit zoals mango of bessen. Ideaal. Geen schilwerk en toch net zo gezond!

Minimale inspanning, maximaal resultaat. Op z’n Plientjes…

P.S. Gedroogd fruit en fruit uit blik zijn géén goeie fruitopties. Voor alle zekerheid noem ik die nog maar even.

Vind je het lastig voor jezelf of je kinderen om aan die 2 stuks fruit te komen? Check dan eens deze tips.

fruit_tips